תפקידו של חשב השכר–
חשב השכר עוסק בכל ההיבטים הקשורים לשכר תוך התמצאות ובקיאות בחוקים והתקנות בנושא השכר, כגון: מס הכנסה, דיני עבודה, זכויות סוציאליות, הפרשות פנסיוניות, וביטוח לאומי.
במסגרת התפקיד חשב השכר יבצע את הפעולות הבאות:
הקמת עובד/ת חדש/ה במערכת
הזנת פרטי העובד/ת למערכת – החל מפרטים אישיים בסיסיים ועד פרטים אודות נקודות זיכוי, הטבות מס וכן הלאה.
הכנת תלוש השכר בתוכנת השכר – רכיבי שכר קבועים, רכיבים מיוחדים, בונוסים, הפרשות לחסכונות פנסיוניים, הפרשות לקרנות ולזכויות סוציאליות שונות, הפרשות לביטוח לאומי, היבטי מיסוי ועוד…
הפקת תלושי שכר לעובדים.
הפקת דו"חות למעסיקים.
עסקים שונים יבחרו בשירות מורחב יותר, אשר במסגרת השירות יתבצעו גם הפעולות הבאות:
העברת המשכורות בפועל לעובדים ו/או ניהול תהליך התשלום לעובדים אל מול המעסיק.
תשלום לקופות הפנסיוניות ובדיקת צבירה לקופות.
במשרדי, תקבלו שירות בתחום השכר מ-א' ועד ת'.
החל מבדיקת חוזי עבודה ,הכנת תלושי השכר ועד התפעול פנסיוני.
מתי נצטרך לשכור את שירותיו של חשב השכר?
מיד עם גיוס העובד הראשון! נושא השכר הינו נושא אשר מצריך בקיאות וידע מקצועי בכדי לבצע את הנדרש כראוי.
חיסכון באיש מקצוע עלול לגרום לנו לעלויות רבות יותר משכרו בפועל.